اهمیت تهیه میان وعده سالم برای مدرسه | تغذیه سالم

اهمیت جفت و جور میان وعده سالم واسه مدرسه

اگه می خواین سلامت جسمی و ذهنی بچتون رو تضمین کنین همیشه تغذیه ایشون واسه مدرسه رو خودتون جفت و جور کنین و از موادغذایی سالم به این منظور استفاده کنین عادتای غذایی سالم رو در انا جا بندازین و از جفت و جور چیپس و پفک و تنقلات مضر و خوردنیای ناسالم به وسیله اونا پیشگیری کنین رشد بهتر بچتون وابسته به تغذیه سالم به وسیله اوناه .

میان وعده های سالم باید بخشی از برنامه روزانه کودکان مدرسه ای باشن، چون انرژی لازم بدن اونا رو تامین میسازن و از پُرخوری کودکان در وعده های اصلی غذایی جلوگیری می کنن.

کودکان دارای معده کوچیک تری نسبت به بزرگ سالان هستن. پس، اونا قادر نیستن که تو یه وعده غذایی از مواد غذایی زیادی استفاده کنن و معمولا بین وعده های غذایی اصلی بازم گرسنه می شن. اگه بچه شما فقط سه وعده غذایی اصلی داره، ممکنه کربوهیدراتا، پروتئین و چربی کافی نگیره.

میان وعده های سالم، ویتامینا و املاح لازم بدن واسه رشد مطلوب رو جفت و جور می کنن. براساس نظر کارشناسان KidsHealth.org، بیشتر کودکان باید روزانه از سه وعده غذایی اصلی و دو میان وعده استفاده کنن.

مواد غذایی در بدن به گلوکز تبدیل می شن. گلوکز هم انرژی لازم واسه فعالیت کردن رو به بدن و مغز میرسونه، دقیقا مثل بنزین که ماشین رو روشن می کنه. اینجاش خیلی مهمه که سطح گلوکز در فاصله بین وعده های غذایی اصلی کم میشه. این اتفاق می تونه روی خلق وخو، رفتار و کارکرد مغزی کودک، تاثیر منفی بزاره. به کار گیری بین وعده های سالم در فاصله بین وعده های غذایی اصلی، از گرسنگی شدید در کودکان جلوگیری می کنه و انرژی لازم واسه ادامه کلاس درس و فعالیتای جور واجور مدرسه رو جفت و جور می سازه.

مدرسه هایی که میان وعده های سالم بین علم آموزان پخش می کنن، نقش موثری در تشکیل عادتای غذایی سالم اجرا می کنن. این کار حتی از گرفتار شدن کودکان به بیماریای طولانی مثل بیماریای قلبی، سرطان، مریضی دیابت، چاقی و فشار خون بالا جلوگیری می کنه.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *