اهمیت جایگزین کردن چربی های اشباع شده با مغزها | تغذیه سالم

اهمیت جانشین کردن چربیای اشباع شده با مغزها

اهمیت جانشین کردن چربیای اشباع شده با مغزها

تغذیه

محققان بر اهمیت کنار گذاشتن چربیای اشباع و حیوونی به خصوص گوشت قرمز و فرآوری شده و جانشین کردن اینا با منابع سبزیجاتی مثل روغن زیتون و مغزها رو یادآوری کردن.

اهمیت جانشین کردن چربیای اشباع شده با مغزها

مطمئنا یه دلیل کلی دچار شدن به دیابت تغذیه نامناسبه. تمایل به مصرف غذاهای چرب، شور، برشته، سرخ شده و دودی از کودکی شکل میگیره و ذائقه ما رو می سازه تا جایی که تغییر ذائقه در دوره های بعدی زندگی مشکل ساز می شه. پس اگه بگیم ریشه دچار شدن به دیابت از همون کودکی در بدن ما جا خوش می کنه، تعجب نکنین.چربیای اشباع شده

نمک و روغن که هر دو در ردیف متهم اول غذاهای پر ضرر قرار دارن، سهم زیادی رو در ایجاد بیماریای مخفی و خطرناک بازی می کنن. خطری که امروز با نام غذاهای شامل چربیای اشباع و ترانس از اون نام برده می شه.

مصرف اجناس دامی، مثل گوشت قرمز و مرغ، خطر دچار شدن به دیابت رو به شکل چشم گیری بالا می بره. یافته های تحقیقات نوین نشون میده، کسائی که اندازه بیشتری چربیای اشباع شده و حیوونی استفاده می کنن، دوبرابر بیشتر از کسائی که کمتر از این مواد استفاده می کنن، در برابر دچار شدن به دیابت نوع دو هستن. محققان دانشگاه روویرا آی ویرگیلی، واقع در تاراگونای اسپانیا، رابطه بین مصرف چربی و خطر دچار شدن به دیابت نوع دو رو آزمایش کردن. این گروه تحقیقاتی ۳،۳۴۹ مورد که از پایهً گرفتار به دیابت نبوده ان، ولی در برابر دچار شدن به بیماریای قلبی و عروقی بودن، رو بررسی کرد.

علاوه بر این، اونا رابطه بین مواد غذایی پر از چربی اشباع و دچار شدن به آسیب دیابت نوع دو رو مورد بررسی قرار دادن. پس از ۴.۵ سال زیر نظر قرار دادن افراد مورد مطالعه، ۲۶۶ مورد به دیابت گرفتار شدن. یافته های نشون میده که مصرف ۱۲ گرم کره در روز، خطر دچار شدن به دیابت رو درزمان ۴.۵ سال آینده دوبرابر می کنه و این درحالیه که مصرف ماست با چربی کامل خطر ابتلای کمتری داره.

یافته های این تحقیقات تأکید بر فواید رژیم غذایی مدیترانه ای، واسه جلوگیری از بیماریای طولانی، به طور خاص «دیابت نوع دو» رو داره. هم اینکه اهمیت کنار گذاشتن چربیای حیوونی و اشباع، به خصوص گوشت قرمز و فرآوری شده و جانشین کردن اینا با منابع سبزیجاتی مثل روغن زیتون و مغزها رو یادآور می شه. در آخر، کارشناسان اهمیت جانشین کردن چربیای اشباع حیوونی با روغن زیتون و مغزها رو پیشنهاد کردن.

.

منبع : pezeshk.us

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *