اهمیت خوردن قرص آهن برای خانم ها | بیماری

: خوردن قرص اهن هم واسه خانوما و هم واسه آقایون به درد بخور و لازمه.اما خانوما با در نظر گرفتن قدرت و توانایی بدنی شون به اندازه بیشتری از آهن نیاز دارن.با ما همراه باشین تا شما رو از مهم بودن این موضوع آگاه کنیم.

: اهمیت خوردن قرص آهن واسه خانوما

آهن یه ماده معدنیه که به ساخت سلولای قرمز خون کمک می کنه. مهم تر از همه، آهن به سلولای خونی شما کمک می کنه تا اکسیژنی که واسه تولید انرژی لازمه رو حمل کنن. دریافت مقدار مناسبی از آهن می تونه عملکردتون رو در ورزش و در مدرسه بهتر کنه. آهن یه ماده مغذی مهم واسه دختران نوجوانه، به خصوص واسه کسائی که دوران قاعدگی شون شروع شده. آدمایی که گیاه خوارند یا رژیم غذایی گیاهخواری رو دنبال می کنن هم باید توجه بیشتری به مصرف آهن دارا باشن. با بنیتا همراه باشین

اگه آهن کافی نگیریم چه اتفاقی میفته؟

کم خونی مریضی ایه که معمولاً با کمبود آهن همراه س. کم خونی وقتی اتفاق می افته که شما به اندازه کافی سلولای قرمز سالمی در خونتون ندارین. بدون مقدار مناسبی از سلولای قرمز سالم در خون، بدن شما اکسیژن کافی دریافت نمی کنه. همین امر باعث می شه که مردم گرفتار به کم خونی رنگ پریده به نظر برسن و احساس ضعف و خستگی کنن. شایع ترین علل کم خونی، دریافت نکردن آهن کافی در رژیم غذایی یا از دست دادن آهن زیادتر از اندازه در دوره های قاعدگیه. اگه آهن کافی از غذاتون دریافت نمی کنین، مصرف مولتی ویتامین یا آهن به شما پیشنهاد می شه. اگه الان گرفتار به کم خونی هستین، مصرف مکمل آهن به شما پیشنهاد می شه.

چه مقدار آهن نیاز داریم؟

مقدار آهنی که شما نیاز دارین به سن، جنسیت، اندازه بدن و سبک زندگی تون وابسته. شما می تونین از راهنمایی زیر واسه مقدار آهنی که باید استفاده کنین استفاده کنین:
دختران ۹-۱۳ ساله: ۸ میلی گرم در روز
دختران ۱۴-۱۸ ساله: ۱۵ میلی گرم در روز (درصورت باردار بودن ۲۷ میلی گرم در روز)
خانمای ۱۹-۵۰ ساله: ۱۸ میلی گرم در روز (درصورت باردار بودن ۲۷ میلی گرم در روز)
خانمای بالای ۵۰ سال: ۸ میلی گرم در روز

چه غذاهایی غنی از آهن هستن؟

منابع خوب آهن شامل گوشت قرمز، تخم مرغ، مرغ، ماهی، حبوبات، و غلات غنی شده هستن. لازمه بدونین که بدن شما آهن رو، از منابع حیوونی راحت تر از منابع گیاهی جذب می کنه. بهترین منابع آهن در مواد غذایی ایه که زیاد اشتها آور نیستن، مانند جگر گوساله و دل و جگر مرغ. با این وجود خیلی از غذاهایی که شما الان می خورید هم شامل آهن هستن. از جمله خوراکیای پر از آهن میشه به لوبیای سفید، عدس، صدف خوراکی، ماهی، نخود، آب گوجه، سیب زمینی آب پز، بادام هندی، اسفناج و کشمش اشاره کرد.

    مقالات در رابطه

  • لوسمی (سرطان خون) و لنفوم (تومور بافت لنفاوی) می تونن به وسیله اشعه های ایکس تشخیص داده شن؟[قسمت اول]

  • تشخیص سرطان به کمک آزمایش خون

  • اهدای خون؛ به چه دلیل و چه وقت؟

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *